Skan denne app og få hjemmesiden
på din iphone eller mobil

Nyhed 2019

13 oktober 2019
 
JESPER BISTED VILLE SÅ GERNE
, og faktisk havde han det som en fisk i vandet til DM6 i Rally/Anderup El Rally, på de fedtede og våde veje omkring Haderslev/Christiansfeld mestrede han kunsten, at køre stærkt under de sværeste betingelser.
MEN fisken i vandet akvaplanede desværre på SS5, og den hurtige Ford Fiesta Super 2000 ramte en halmballe med høj fart og efterfølgende hang bilen på maven, en køler var utæt, en dør trykket, en kofanger defekt, og så måtte Jesper Bisted/Horsens og hans codriver Arly Larsen/Dianalund udgå for første gang i 2019 i DM rally regi.

DUMHED
, længere var den ikke ifølge Jesper selv,
’vi havde god fart i bilen, noterne sad lige i skabet, og selvom prøverne var usædvanlig fedtede og svære, så fandt jeg en god rytme og sikkerhedsmargen’.
’Det var sindssyge gode prøver, og vi lå omkring 5-6 stykker generelt, da jeg så så udfordrede naturloven. På prøve 5, som vi kørte for anden gang, der trak jeg bremsepunktet nok bare 5-10 meter under en nedbremsning fra høj fart, og så var vi ellers bare passagerer, monster akvaplaning og så er resten til historiebøgerne, ærgerlig for det gik virkeligt fantastisk’.
Man skal også turde udfordre sig selv i en lang rallysæson, ellers flytter man sig ikke, og Bisted Motorsport gjorde netop dette, nogle gange går det godt, denne gang dog med modsat fortegn.
2019 sæsonen, har ellers været forrygende, men exit’n fra DM6 gjorde at Jesper og Arly havnede lige uden for TOP 10 i Auto Plus Dansk Super Rally mesterskabet, og på en 5. plads i klassen i det danske mesterskabs Klasse 6.
NU er sæsonen forbi, og sæsonen 2020 skal på tegne brættet, og mere om det i løbet af vinteren, og TAK til alle sponsorerer, hjælpere, venner og alle andre som støtter op om Bisted Motorsport, uden dem/jer, ingen Bisted Motorsport.
 
 
 
**********************************************************************************************************
10 oktober 2019
 BISTED MOTORSPORT KLAR TIL ÅRETS SIDSTE DM RALLY

JESPER BISTED er KLAR_PARAT_START til årets sidste DM udfordring i rally, Anderup El Rally/DM6/lørdag den 12. oktober, med base i Haderslev og mål i Vojens, og med en ny udfordring for alle DM deltagerne.

JESPER
,’i denne sidste afdeling skal der køres en helt ny prøve for alle deltagerne, og det er sjældent at en ny prøve popper op, men her skal løbsledelsen have en stor cadeau, for der er meget arbejde i at hente en ny prøve hjem’.

’vores rallybil, Ford Fiesta Super 2000 er gået igennem i vanlig stil hjemme på værkstedet, og en mislyd sidst i løbet til sidste afdeling blev lokaliseret til et defekt leje ved bilens kardan, som er blevet udskiftet.

ANDERUP El Rally består af 4 forskellige hastighedsprøver, og 8 prøver i alt, hvor den sidste SS8 bliver løbets power stage.
Prøvernes sværhedsgrad bliver nok noget af årets bedste, prøver med meget ’twist and turns, næsten ingen chikaner, og efterårets lune vejrlig med våd kølig asfalt med blade og smuds ovenpå.

DET er KDAK Sport Fyn som er den arrangerende klub, men sønderjyske kræfter som har fundet prøverne, og området omkring Haderslev og Christiansfeld har stor historik i svære afgørende løb i DM rally historien.

ÅRET 2019 har sportsligt indtil videre været en lang succes historie for Jesper Bisted/Horsens og hans codriver Arly Larsen/Dianalund i DM regi, hvor de i år i denne serie har lagt deres kræfter og indsats. Stabilitet, høj fart og flotte placeringer har gået hånd i hånd dette år, og Jesper er fast besluttet på at afslutte dette år med både en dedikeret indsats og gerne med et flot slutresultat.

Jesper glæder sig også til at sæsonen snart er ovre, da nyt huskøb kræver mange timer, men det gamle hus er solgt, og mange ting er gået Jesper’s vej i 2019, både sportslig og personligt, et år han vil huske tilbage på med smil og dejlige minder.
**********************************************************************************************************
 
22 september 2019
 
BISTED MOTORSPORT FORTSÆTTER DEN GODE STIME

, af flotte resultater, og Jesper Bisteds ’race pace’ er stadig med pil opad, selvtilliden og troen på egne evner er pt. den bedste nogensinde.

DM5/John Frederiksen Brøndby/Rally Roskilde blev for Bisted Motorsport en god oplevelse, trods det, at Jesper Bisted/Horsens og codriver Arly Larsen/Dianalund, havde et handicap inden løbs starten, nemlig Jespers fodskade, kunne han bevæge foden/anklen uhindret, uden sener, det var lidt spændende.

Samlet 10’er generelt, og 6’er i klassen, i en klasse som på dagen var fyldt med hurtige biler og chauffører, og løbet havde mange deltagere.

Prøverne i dette rally havde høj standard, og vejret var fantastisk. Rallycentrum var på Roskilde Dyrskue, hvor der også blev kørt en hastighedsprøve to gange.

JESPER BISTED

,’til denne DM afdeling var der mange R5 biler tilmeldt, og løbets vinder, Esben Hedelund mødte op i en ægte WRC bil, en bil langt mere avanceret og hurtigere end min efterhånden modne, Ford Fiesta Super 2000’.
 
’der skulle køres 4 hastighedsprøver inden den første servicepause, og der var jeg mentalt slet ikke hvor jeg burde have været. MEN jeg fandt momentum og farten, og fik sluttet forrygende af på løbets sidste og absolut fedeste prøve, en 17 kilometerprøve rundbane, som havde ALT, dvs. fart, smalle veje, toppe og jumps, her skulle både første og anden kører være i gear, TOP GEAR!! Jeg er så glad og stolt, igen, over vores resultat i teamet.

BILEN, var igen stabil og skruet godt sammen af mekaniker teamet, hvor sort humor og dyb seriøsitet går fantastisk i spænd sammen.

Jesper og Arly havde en ’ding dong baddle’ til sidst i løbet med Martin Johansen/Finn Thomsen i en Mitsubishi Lancer Evo9, men på den sidste prøve kørte Jesper og Arly en fantom tid, og nåede dermed tiendepladsen generelt.

NÅR

,teamet kommer hjem på værkstedet, så er det med en bil som ikke har fejl eller store mangler, en grundig vask, efterses mekanisk, dejligt at bilen i sæsonen 2019 har været driftssikker og stabil som et bornholmerur, og Jesper har fundet melodien og farten, så er det herligt at køre rally på topplan.
 
 
 
******************************************************************************************************
 
16. september
 
RALLY MED HANDICAP
 
Normalt er handicap noget man forbinder med golfspillet, men BISTED MOTORSPORT tager det nu med ind i rallysporten, dog i en anden og ikke med vilje udgave.

JOHN FREDERIKSEN BRØNDBY / DM4 RALLY ROSKILDE
 
er den kommende lørdag, med 10 hastighedsprøver, heraf 4 forskellige og hvor SS7 er løbets/klassernes Power Stage.

Der er i alt 83 kilometer hastighedsprøver i løbet, og vejene omkring Roskilde indikerer prøver til de høje gear i teamets Ford Fiesta Super 2000’s sekventielle gearkasse.

Løbet skal have rallycentrum på Roskilde Dyreskueplads, og med ASK Hedeland som den arrangerende klub.

JESPER FORTÆLLER OM SIT MIDLERTIDIGE HANDICAP

, ”i lørdags skulle jeg ligge tag på mit nye værksted, og der fik jeg en af tagpladerne ned over foden. Det kostede en tur på skadestuen og heraf 5 sting, og nu går jeg så hjemme og har lidt ondt af mig selv, det gør faktisk pænt ondt”.

ALT KLAR

, men ellers er alt klar, parat and drive til på lørdag, der er skiftet en bagstøddæmper på FORD vognen, og taktikken på lørdag bliver nok med moderat attack, de hurtigere prøver er ikke Fiesta’ens livret, så teamet starter ud med fodboldtaktikken ’kontrolleret offensiv’, så må tempoet hæves undervejs hvis dette er muligt og nødvendigt.

INFO SIDER
:
Tider undervejs : www.rallyresult.dk
Løbets rallycentrum :
Roskilde Dyrskueplads, Darupvej, 4000 Roskilde / Start/pause/mål  
 
******************************************************************************************************
 
01. september 2019
 
 JESPER BISTED MED POKAL OG DM POINT
 
, og det var en meget glad Jesper Bisted/Horsens som efter et fantastisk flot arrangeret Suzuki Rally i Sorø (31. august) kunne se de kølige facts på en ellers helt igennem varm sensommer dag, ud af 86 tilmeldte mandskaber til rallyet, så blev slutresultatet samlet set 7’er generelt samt 4’er i kongeklassen, så Jesper var smil fra øre til øre efter rallyet.

JESPER BISTED FORTÆLLER
, med stor entusiasme,
”Jeg er så hammer stolt og glad for vores resultat, vi blev hurtigste Super 2000 bil og en placering højere oppe generelt end min målsætning, faktisk manglede vi kun 1,2 sekunder op til sjettepladsen generelt. En helt igennem hold præstation, Arly Larsen (Dianalund/codriver) og jeg har bare den bedste kemi, og det giver også ro, og kan også aflæses på hurtigere prøvetider, ro og selvtillid giver bare hurtigere prøvetider”.

FLYV LILLE BIL
, og på løbets femte hastighedsprøve, da prøvede Jesper at overgå naturens kræfter, nemlig at bremse i luften, og NEJ, det kan man ikke, men selvtillid avler selvtillid, så bremsepunktet efter en top mod en chikane skulle lige prøves at strækkes lidt, men det kostede kun lidt i det samlede tids regnskab.

DER VAR TO
, servicepauser, men igen var bilen, Ford Fiesta Super 2000 nem at servicere, kun tankning, hjulskift, rudevask og almindelig efterspænding af diverse, så i pausen kunne der snakkes og spises mere end at skrue, en sand fornøjelse.

FAVORIT PRØVEN
, i løbet for Jespers vedkommende var SS2 og 5, men alle prøver var af høj kvalitet og med større udfordring end Jesper havde vurderet under notekørslen.
Løbet havde base i midtbyen, og klubben (Slagelse Auto Sport) havde virkelig kræset omkring både det sportslige men især rally centrummet i midtbyen var magisk, med så mange mennesker til at kigge på og snakke med, det var sydlandske rally tilstande, det kan man blive helt høj af.
 
KOLDE FACTS
, igen gode DM point og en flot placering i både klassen og generelt, og på podiet og at få en velfortjent pokal med hjem, det skulle da udløse en kold fadbamse til alle i og omkring BISTED MOTORSPORT. 
 
 
 
******************************************************************************************************
 
25 august 2019
 
BISTED MOTORSPORT GODT FORBEREDT TIL DM4 i SORØ

COOL solbriller og rank ryg, det kan Jesper Bisted roligt møde op med, når den fjerde afdeling af det danske mesterskab skal køres kommende weekend med byen Sorø som rally hovedkvarter.
- Jesper Bisted siger, igen har vi naturligvis gået bilen igennem fra a til z (Ford Fiesta Super 2000), efter sidste indsats til rallysprintet i Fårvang, og der var intet at komme efter hverken mekanisk eller noget andet, bare super lækkert.
- Jeg håber at vi kan holde den speed som vi har fået opbygget gennem forårs sæsonens løb, og jeg glæder mig til at komme ud at køre hastighedsprøver igen.

Løbet i Sorø består af 4 forskellige hastighedsprøver og 9 prøver i alt, og to service pauser, i hjertet af den skønne by Sorø.
Løbet starter omkring middags tid, og kører så hele eftermiddagen.
Der er 80 startende mandskaber, og målet for Bisted Motorsport sportsligt set er, at blive bedste Super 2000 bil og at køre sig i Top 8 generelt set.
Jesper Bisted er fra Horsens, men hans codriver Arly Larsen er fra Dianalund, så han er tæt på hjemmebane og måske har han nogle fif i ærmet til Jesper under formiddagens note kørsel op til løbet.

• Løbets tidsplan/hjemmeside er her : http://www.sasnyt.dk/suzuki-rally.php
• Tider undervejs : www.rallyresult.dk

 www.bisted-motorsport.dk
 Bisted Motorsport på facebook - https://www.facebook.com/groups/112874152083563/
 
 
****************************************************************************************************** 
 
12 august 2019
 
GODKENDT INDSATS OG SLUTRESULTAT
 
Det var en meget tilfreds Jesper Bisted som efter finale heatet til Birch Tvilum Rallyshow (Fårvang) kunne lukke døren på hans Ford Fiesta Super 2000, da både bil og mandskab afsluttede deres aften med en 8. plads generelt i finaleheatet.

OG TALLET 8
 
, fik Jesper Bisted og Arly Larsen også sammenlagt i de tre indledende heat, hvoraf de to hurtigste talte, og i finalen var det de 20 hurtigste tider fra de indledende heat der var kvalificeret.
 
SÅ ALTSÅ,
 
både 8 generelt i det ordinære sprint og i finalen, og løbet havde hele 70 mandskaber på startlisten, hvoraf Bisted Motorsport var seedet 9, så var det godkendt, med pil lodret op!

JESPER BISTED
 
- Igen var bilen bare stabil, og vi må efterhånden have fået knækket koden i at skrue den ordentlig sammen, for bilen virker bare, det er så opløftende.
- Vi havde en skøn aften, hvor mange kom hen til temaet og hilste på, der var sindssygt mange tilskuere, og stemningen i ryttergården overgik næsten præstationen på prøven.
- DÆK valget er det store og afgørende på en prøve som denne i Fårvang, og her fik vi hjælp af den tidligere 10 gange danske mester i rally, og tidligere vinder af dette sprint, Jørgen Nielsen, og hans guldkorn er svære ikke at suge til sig !!


OPLØFTENDE OG
 
, både sportslig og socialt var det en godkendt aften, og Jesper havde lovet sig selv, at køre med hovedet og får en hel bil med hjem. Det gjorde han til fulde, og fik ydermere et flot resultat med sig hjem ovenikøbet, så nu skal mekanikerne ’bare’ klargøre den hurtige firehjulstrukne 300 hestes Ford Fiesta Super 2000 klar til det kommende DM4, om små tre uger i og omkring Sorø.
 
******************************************************************************************************
 
 06 juli 2019
 
HYGGE, MED FLAD PEDAL

BISTED MOTORSPORT, er på den eftertragtede startliste til Birch Tvilum Rallyshow kommende fredag, hvor 70 rallykørere skal kæmpe om hæderen, æren og pokalerne, og med startnummer 9, så er Jesper Bisted og hans fyrrige Ford Fiesta Super 2000 blandt dem som tilskuerne elsker at se, både visuelt og audiovisuelt.
Løbet er et fest fyrværkeri i oplevelser, masser af tilskuere, intens race og stemningen i og omkring både prøven og ryttergården er nærmest magisk, helt elektrisk.

JESPER BISTED
,”Løbet er opstarts fasen til efterårs sæsonen i det danske rally mesterskab, løbet tæller ikke med til nogen turnering, men løbet har en aura og historie som intet andet rallysprint har i Danmark”.

SELVE PRØVEN
, i sig selv er ikke noget specielt, masser af vinkelsving med de berygtede hofmandsklodser som mulige ’træfpunkter’ hvis man kører udenfor idealsporet, men Jesper glæder sig til denne fredag aften i byen Fårvang.

JESPER BISTED
,”Vi har gået bilen igennem, men det er jo en FORD, og derfor ingen fejl at finde !! nej, spøg til side, men dejligt at vi efterhånden har fundet bilens svage punkter, og er kommet på forkant med reparationer og trælse småfejl”.

IGENNEM LØBET
, og aftenen, så vil Jesper prøve at nyde denne august aften, sammen med sin servicefolk, venner, familie og sponsorer. I det varme codriver sæde skal Jesper have sin bonus datter med i et af heatene, og ellers tager han denne aften heat for heat, og selvfølgelig skal det grønne lyn have GAS, men ingen stor satsning, da næste DM sidst i august har top prioritet.

MEN
, når styrthjelmen spændes hårdt på hovedet, så ’klemmer’ den nogle gange fornuften ud af en rallykører, det er set før, men Jesper vil have en hel bil med hjem, og masser af oplevelser, omgivet af de folk som han til dagligt har berørings flade med.
 
BISTED MOTORSPORT KAN FØLGES VIA :
www.bisted-motorsport.dk
Bisted Motorsport på facebook - https://www.facebook.com/groups/112874152083563/
 
 
******************************************************************************************************
 
30 juni 2019
 
BISTED MOTORSPORT LEVEREDE VAREN
 
og sluresultatet stod mål med indsatsen under hele rallyet, ud af 62 fuldførte biler (76 startende) i et varmt rally, så sluttede Jesper Bisted/Horsens og Arly Larsen/Dianalund på den generelle syvendeplads, 6’er i klassen, og hurtigste Super 2000 bil, og i et meget stærk Top felt på dagen.

RALLYET VAR RIGTIG RALLY
, med 5 forskellige og varierende prøver, som alle skulle forceres to gange hver, rallyet havde denne gang en egentlig grus prøve, Darum Enge, en klassiker i dansk rally, ude ved de vestjyske diger.

JESPER
, ’vores Ford Fiesta Super 2000 har vi efterhånden fået skruet godt sammen, den spandt som en løve hele dagen uden udsættere.
’rallycross prøven på Korskroen var simpelthen så sjov at køre, og begge gange var vi fjerde hurtigste generelt. Asfalt prøverne var denne gang ikke helt så hurtige som til det sidste DM, og denne gang havde vi det rigtig dæk compund fra løbets start, og jeg var fortrolig med bilen, så bremsepunkterne og svinghastighederne fik en nøk opad denne gang.
Grus prøven i Darum var ikke min kop the, men vi kørte den med en vis sikkerhedsmargen, her kunne alt tabes, men meget lidt vindes’.

VARMEN
, tog til i løbet af dagen, tilskuerne var der mange af, og fordi der denne gang var flere prøver, og tre servicepauser, så var der mere ro på, og roen gav Jesper ro og overskud til at levere varen.

MEGET TILFREDS
, både med indsatsen og slutresultatet, det var Jesper Bisted denne dag i Vestjylland, samlet 7’er ud af 62 biler, igen gode DM point på kontoen, i et svært rally med mange hurtige biler og chauffører, det var ikke så ringe endda, konstaterede en ’varm’ Jesper tørt efter rallyet.

I Mesterskabsregi er stillingen for Bisted Motorsport følgende
Autoplus Dansk Super Rally, ligger holdet pt. på en generel 7. plads. og iAutoplus Danmarksmesterskabet i rally i Klasse 6, ligger holdet pt. på en 5. plads. 
 
 
 
**********************************************************************************************************
 25 juni 2019
 
JESPER BISTED ER KLAR TIL DM I HEDEN
 
og ikke på heden, men Autoplus Dansk Super Rally / DM3 Sydjysk Rally, skal have base på Korskro Motorsportscenter, det der i gamle dage var velkendt blandt især banesportens medlemmer, og vejret, jaaa, det kan blive brandvarmt denne dag !
NU har det kommende DM rally rallycentrum netop her, og den forholdsvis nye rallycross bane indgår som en specialprøve i rallyet, to gange faktisk.
Løbet indgår også i minirallysyd turneringen, og lidt atypisk er der denne gang tre indlagte servicepauser, hvor publikummerne kan iagttage service folkene arbejde på rallybilerne, og snakke med både kører og andenkøreren.

BISTED MOTORSPORT
, melder sig klar og beret til opgaven, der skal køres 5 forskellige hastighedsprøver (10 i alt), 3/2/3/2, og med tre indlagte pauser hvor / er !!!

JESPER BISTED/HORSENS
’Bilen er tjekket igennem, men fejlede ikke noget, så almindelig ’rally service’ på den hurtige FORD FIESTA SUPER 2000.’
’Spændende bliver det at skulle køre Darum enge, en grus prøve af meget hurtig karakter, og med meget dybe grøfter. Asfaltprøverne i dette rally er velkendte i dansk rallysport, men har ikke været benyttet igennem en del år, vestjyske hurtige veje med faldgruber her og der, farten vil være høj på prøverne, men vigtigst er at finde den rigtige dæk compound fra start denne gang, og så ellers hænge i bag rattet.
Men min codriver Arly Larsen/Dianalund plejer at kunne psyke mig til ’high performance’, så mon ikke at han kan det endnu engang.’
 
’Desuden bliver det fantastisk for publikummerne med tre gange service, og så at kunne pendle imellem prøven på Korskroen og service, den rallycross bane kunne gå hen og blive meget spektakulær at se på.’
, pt ligger Jesper Bisted/Arly Larsen på en 5. plads i det danske mesterskab i Klasse 6, og i Autoplus Dansk Super Rally ligger mandskabet på nuværende tidspunkt på 8. pladsen, en vigtig detalje er IKKE at udgå, så det er også game planen til DM3.
Info omkring løbet :


Rallycentrum :
Korskro Motorsportscenter, Tinghedevej 6a, 6705 Esbjerg Ø
 
 
****************************************************************************************************** 
 
27 maj 2019
 
 Jesper tilfreds med DM2
 
HIGHWAY STAGES
, prøverne til DM2 Rally Kjellerup, lå ikke umiddelbart fantastisk til Jesper Bisted/Horsens og Arly Larsens/Dianalund, da deres super fede Ford Fiesta Super 2000 kun har en top speed på 174 km/t.

DE TØRRE TAL
, løbet havde 84 startende biler, heraf kom 67 af dem i mål. Jesper og Arly kørte en fjerde plads hjem i klassen, samt den generelle sjette plads, og hurtigste Super 2000 bil på dagen, så teamet var godt tilfredse.

OG JESPER
, viste ro og koldblodig hele løbet igennem, trods en vanskelig start for teamet. Vejret på dagen var perfekt til rally, og det største problem var at vælge compounden på dækkene, hårde eller blødere. Og det hele blev vanskelig gjort af, at der på prøve 2 var vente tid inden starten, og Bisted Motorsport havde til de første tre prøver valgt en hård compund, helt klart det forkerte valg, til Jespers kørestil og prøvernes udformning.

JESPER FORTÆLLER,
”prøverne var virkelige hurtige, og på de hårde dæk, så havde bilen ikke optimalt greb, og med op mod 174 kilometer i timen, så er friktionen imellem gummi og asfalten SÅ vigtig, både under nedbremsningerne og i de virkelig hurtige sving kombinationer med mange små og skæve bakketoppe”.
”Jeg skulle ikke spille helt under de konditioner, og kørte med kløgt på de første tre prøver, herefter var der service, og vi fik de rigtige dæk på til forholdene”.

FIRE PRØVER
, var der efter service, og efter at have fået de rigtige dæk monteret, så strammede Jesper grebet om ruskindsrattet, nedbremsninger blive trukket til sidste mulige meter, og svinghastighederne blev hævet betydeligt, men dog stadig med en lille sikkerheds margen.
For konsekvensen på denne slags prøver er fatale hvis man forlader ideals sporet, og det måtte flere sande, så flere måtte udgå med svære karosseri folder, og det var Jesper indstillet på, IKKE skulle ske!

EFTER SYV HASTIGHEDSPRØVER
, kunne Jesper og Arly sætte yderlig point på kontoen i DM regi, og sætte X ved en flot indsats af hele teamet, og nu skal bilen hjem og tjekkes igennem, og dejligt at skulle hjem og vaske og klargøre en bil, som bare fungerer optimalt.
 
******************************************************************************************************

Vi vil byde vore nye samarbejdspartner velkommen i teamet 

 
******************************************************************************************************
 
 
 20 maj 2019
 
 BISTED MOTORSPORT KLAR TIL DM2
 
, og klar i spyttet omkring dette, for Jesper Bisted/Horsens glæder sig til igen at sætte sig bag ruskindsrattet i hans Ford Fiesta Super 2000, sammen med codriveren Arly Larsen/Dianalund.

Jesper, 
”Dette kommende DM løb, bliver næsten den direkte modsætning til det rally som vi kørte i det nordtyske (DM1).
Der er 7 hastighedsprøver, men vejene bugter og drejer ikke i samme grad som i Tyskland. Så vejforløbene er mere forudsigelige, og en anelse nemmere at køre mere attack på, men Ja, vi er meget klogere når det var gennemført løbet, men tophastigheden på bilen på 174 km/t vil i hvert fald blive nået adskillige gange undervejs”.
 
DEN HURTIGE,
Ford Fiesta Super 2000 er klargjort hjemme på værkstedet, så er den er ’ready to drive fast’, alt på bilen er gennemgået, og en ny kobling og oliekøler er monteret, men rally kan være en nådesløs sport, hvor mekanikken eller elektronikken kan drille, når det går allerbedst.

Teamet håber dog på, at finde farten igen fra rallytesten i foråret i Holland, og kan de det, så leger de med, der hvor det er sjovest, nemlig med om de dyrebare DM point. Og heldigvis fik de point med fra det første DM, og det er de point som der skal yderlig forbedres i det samlede point regnskab

FAKTA OMKRING DM2/250519
Autoplus Dansk Super Rally
Rally Kjellerup
Rallycentrum: Arena Midt, 8620 Kjellerup
Løbet er på 166 km, heraf er de 83 kilometer hastighedsprøver, fordelt på 7 hastighedsprøver
Der er 86 tilmeldt biler, første start på SS1 sker klokken 12:16, lørdag den 25. maj.
Tider : www.rallyresult.dk
Løbets hjemmeside : http://www.minirallysyd.dk/rally%20kjellerup/index.html
 
******************************************************************************************************
 
27 april 2019
 
BISTED MOTORSPORT TIL DM1

, og teamet var tilfredse med både indsats og slutresultat.

Jesper Bisted/Horsens og Arly Larsen/Dianalund kørte deres potente Ford Fiesta Super 2000 ind på den generelle 8. plads, femte pladsen i klassen, ud af 95 startende biler, hvoraf 71 gennemførte dette altid udfordrende rally, Cimbern Rallye.
Løbet havde base i byen Satrup, hvorudfra der skulle køres i alt 7 hastighedsprøver, med to indlagte service pauser, vejret var med solskin, men det ændrede sig sidst i løbet.

OPTIL LØBET
, skulle er lige monteres en ny kardan, og om morgenen på løbsdagen, så skulle en ny o ring ved køleren skiftes, jo mekanikerne skulle vel også lave lidt, imens Jesper og Arly kørte prøverne igennem for at lave noter.

JESPER FORTÆLLER
, ’Jeg syntes at det var svært at finde rytmen på de første par prøver, asfalten var glat, men det er ingen nyhed hernede, da tyskerne gruser vejen om vinteren, så der er et fint støvlag under gennemkørslen af de førstehastighedsprøver’.

’Farten fra vore deltagelse i Zuiderzee Rally i Holland kunne vi ikke helt finde, men vi fandt dog både rytme, fart, og højere niveau undervejs. Vi så undervejs hvor mange der udgik med afkørsler af både mild og hård karat, og vi ville have DM point med hjem til Horsens, det var en del af game planen’.

REGNEN KOM
, på sidste prøve for Bisted Motorsports vedkommende, dette kostede en lille tur på et græsstykke, men ikke noget som ødelagde helhedsindtrykket, hvor det at køre sig i top 10 generelt i dette løb, i sig selv var en præstation.
 
 
******************************************************************************
17 marts
 
 
 
******************************************************************************************************
 
Zuiderzee Rally

Lasse Murmann Sørensen nåede ikke at få de bestilte reservedele, så han og Karsten Isaksen måtte desværre melde afbud til det hollandske mesterskabsløb.

Dermed bestod den danske delegation af 6 mandskaber.

Størst tiltro var der nok til Kristian Poulsen og Ole R. Frederiksen, der mødte op med teamets Skoda Fabia R5, godt bakket op af Wevers Sport samt Morten Karl og Kim Nielsen. Det var da også Kristian der kom bedst fra start af danskerne. Bortset fra en enkelt prøvesejr, kneb det dog med at følge de 3 bedste hollændere, men var klart bedst af resten. Sådan forblev det indtil 1 kilometer ind på prøve 10 hvor Skodaen pludselig mistede lufttrykket i det ene dæk. Og med 9 kilometer tilbage af prøven udviklede det sig til et tidstab på næsten 4 minutter og en rutsjetur på resultatlisten. Men med en formidabel slutspurt lykkedes det alligevel Kristian at få kæmpet sig tilbage til en sluttelig 4. plads.



Jesper Bisted og Arly Larsen kørte det bedste og hurtigste løb meget længe, om nogensinde. Længe lå de på en flot 5. plads generelt og med Kristians punktering, arvede de 4. pladsen. En placering de så ud til at kunne holde til mål, men desværre blev de også ramt af uheld i form af mekanisk uheld. Godt arbejde af servicefolkene fik dog hurtigt Fiestaen klar til den sidste prøve. En 6 plads blev det til. Meget flot og der må være tanket masser af selvtillid inden DM sæsonen.

Carsten Jensen har haft sin Renault Clio R3 til salg hen over vinteren, men da ingen har ”bidt til bollen” kører han og Michael Fasterholdt videre i den bundsolide franskmand. Det er Carstens varemærke at køre stærkt samtidig med at der ikke bliver oversatset. Og således var det også denne gang og det resulterede i en klassesejr og 12er generelt.

Henrik Munk Hansen havde denne gang den lokale Bart van Heun som co-driver. Jeg er ikke klar over hvad deres problemer bestod i, men de havde et stort tidstab og det mest positive man kan drive det til, er at de nåede i mål.

Marco Gersager og Carina Møller stillede til start i deres nyerhvervede Suzuki Swift. De åbnede flot med en 12er på prøve 1, fulgt op med 15 på prøve 2. Desværre endte fornøjelserne inden man kom rigtig i gang. På den 3. prøve havde de en mindre afkørsel, men desværre var det nok til at de måtte udgå. Synd for Marco og Carina, men jeg er sikker på at de vil være at finde højt på listen når DM sæsonen går i gang.

Jan Petersen og Jeannette Kvick mødte op med en VW Polo der havde fået et nyt flot look. Desværre var der mange ting der drillede hele løbet, lige indtil de måtte opgive at komme længere. Med de mange problemer, må vi vente til Cimbern Rallye med at se hvordan Poloen står i feltet.

Ole R.F.
 
******************************************************************************