Skan denne app og få hjemmesiden
på din iphone eller mobil

Nyheder

12. april 2022
 

BISTED MOTORSPORT EXIT FRA DM1

OG DET ENDDA uden at have kørt én eneste prøve kilometer på en af hastighedsprøverne, for på vej til SS1 håbede Jesper på, at teamets Ford Fiesta Super 2000 ’genfandt’ den sidste og fjerde cylindre.


MEN den gik faktisk fra at gå på tre til to cylindre, og så var der kun en ting at gøre, stoppe mens motoren ikke havde taget mere skade, og hjem på værkstedet og finde fejlen, en fejl som måske og forhåbentlig omhandler en sensor af en art.


DET VAR ellers med forventningens glæde at Jesper Bisted og Arly Larsen mødte op til Slagelse Rally/DM1, efter en lang vinter pause var Jesper og Arly klar til igen at kæmpe om de værdifulde DM-point i Klasse 5 National.


Slagelse Rallyet bestod af 10 hastighedsprøver, heraf 5 forskellige af hurtig karakter, og med tørvejr og faktisk lige i Arlys baghave, da han bor i Dianalund, tæt på Slagelse.


Da bilen skulle starte om morgenen på løbsdagen, da ville den bare ikke starte, og da der endelig kom liv, ja så var det ikke fyr og flamme, men kun på tre cylindre, så der blev arbejdet intenst for at løse problemet, men tiden arbejdede imod Bisted Motorsport.


JESPER BISTED,


, OM JEG ER SKUFFET, nej det ord dækker slet ikke min frustration, 0 point og slet ingen køretræning, og så lige på Arlys hjemmebane, det var langt fra med i vores gamplan, men sådan er rally indimellem, så vi må hjem og have fundet og løst problemet, og blive klar til DM2/Anderup El Rally på Sydfyn lørdag den 30. april, og så håbe at vi der kan score nogle vitale DM-point”.

 
 
******************************************************************************************************
 
06 april 2022 
 

BISTED MOTORSPORT MED I TOPPEN

, det er i hvert fald game planen for hele sæsonen men især også fra første ’gear’ på første hastighedsprøve i DM regi.
Slagelse Rally, er DM1 den kommende med base midt i Slagelse hos uddannelsesstedet ZBC i Bredalsgade, herfra ville alle rally aktiviteter denne weekend foregå.

LOKALE
Arly Larsen er codriver hos jyske Jesper Bisted i deres Ford Fiesta Super 2000, og Arlys lokalkendskab ville ikke være en ulempe, men omvendt, alle kører prøverne igennem i tidsrummet 1500-2000 fredag den 8. april, så alle er ligestillede den vej omkring.
Der skal køres fem forskellige hastighedsprøver, alle køres to gange hver, og om formiddagen er det prøver syd for Slagelse, og om eftermiddagen er det nord og vest for Slagelse.

Jesper Bisted,

”Jeg glæder mig til denne første afdeling, og hvor vi kører som forsvarende danske mestre i klassen, og vi fortsætter i denne klasse i vores hurtige fullrace Ford Fiesta Super 2000”.
”Prøverne og vejforløbet på Vestsjælland kender vi alle udmærket, og vores bil går 180 km/t på toppen, og det er dens force, her optil er den hurtig. Nogle af Mitsubishi’erne i vores klasse har 20 kilometer mere i tophastighed, og nogle gange er den ene en fordel, andre gange omvendt. Men vores ’våben’ er en hurtig sugemotorbil med gode køreegenskaber og bygget til rally fra fabrikken, og jeg kender både bilens og mine egne styrker, så mon ikke kampen mod Steen Andersen i en hurtig 10’er udgave af Mitsubishien bliver den største konkurrent igen i år, men der er flere hurtige navn i klassen, men vi er klar på opgaven!”.

RALLY
er bare en fed sport, vejrlig, vejforløb og taktik krydret med uheld og uheld undervejs, man kan ikke planlægge resultatet MEN man kan planlægge præstation og forberedelse, og det gør Bisted Motorsport!
Der bliver kamp om podie pladserne i klassen /DM5/National) for Jesper og Arly, men de kører for og om at indtræde det øverste trin på podiet, men klart i hård kamp mod turbo bilerne i klassen. Denne gang køres noter og alt teknisk kontrol/licens kontrol fra fredag, så lørdagen er fullrace, denne opdeling glæder Jesper sig til at prøve igen.

TJEK ALTID

www.bistedmotorsport.dk
https://www.facebook.com/groups/112874152083563/ - er Bisted Motorsport på facebook
Følg løbet via, www.rallyresult.dk

******************************************************************************************************
 
 
BISTED MOTORSPORT ANNO 2022

Det hele ligner sig selv anno 2021, samme bil (Ford Fiesta Super 2000), samme mandskab i kabinen, Jesper Bisted og Arly Larsen, og tæt på samme service mandskab, det beror på stabilitet og ro på bagsmækken.
DET DANSKE MESTERSKAB 2021 skal prøve at forsvares i denne nye sæson, og bilen er gennemgået, tjekket igennem og klargjort, og første DM indsats bliver DM1/Rally Slagelse den 9. april, hvor notekørsel og teknisk kontrol og licens kontrol foregår dagen inden. Dermed er der en hel dag til at køre de 10 hastighedsprøver, og teamet håber på en god DM start.
ÅRETS første rallytest foregik i Arlys baghave og klub, da Bisted Motorsport lige skulle have rusten kørt af både bil og mandskab, dette foregik nær Slagelse på en rigtig fin hastighedsprøve.
Men da teamet mødte op, så ville bilen ikke starte, og gode råd var dyre. Men med hjælp fra Marco Gersager, så fik de fundet fejlen, lokaliseret og udbedret den, tændspolen og tændrør var problemet.
HEREFTER kunne Jesper og Arly koncentrere sig om, at så sig kørt ind på sæsonen og rytme, fart og samhørighed i kabinen, det tog cirka ’ingen tid’, så nu kan teamet forberede sig til/på DM1 Rally Slagelse, på og til en forhåbentlig fed DM sæson, rallysporten i Danmark er på optur, det håber temaet også at være.
 
 
 
******************************************************************************************************
 
21 september 2020 
 
DM-2 - Sydhavsrally
 
 
SEJRENS SØDME

, lå ellers lige på tungen, farten var der, der var en 14 sekunders føring i klassen, alt spillede, MEN SÅ, på SS5/af ialt 8 prøver der ’faldt’ et baghjul af. Et baghjulsleje defekt uden nogen form for advarsel, og Jesper og Arly kørte industriprøven færdig med højre baghjul næsten brækket af.
DERMED NUL POINT for andet DM løb i streg for Bisted Motorsport, og måden hvorpå det sket ærgrede Jesper ekstra meget til DM2/Sydhavs Rally på Falster.

JESPER FORTÆLLER

,”prøverne var af hurtig karakter, men vi fik et godt flow i kørslen, og der var ro i kabinen på SS5, da så uheldet indtraf, jeg tænkte straks _ HVAD NU _ men det er bare rally når sporten viser sin værste og mest onde side, lige nu er jeg skuffet og træt af det hele, de to resterende DM løb bliver måske uden vores deltagelse, løbet er jo kørt, både i klassen og Dansk Super Rally”.

Bisted Motorsport mødte op til DM2 med en klargjort bil teamets Ford Fiesta Super 2000, og note kørslen forløb planmæssigt. Der var den ’rigtige’ ro i teamet, og efter SS4 var føringen i klassen på små 14 sekunder. Men alt dette blev ligegyldigt på løbets femte hastighedsprøve, EXIT fra DM2 og måske fra DM 2020.